tiistai 26. tammikuuta 2016

Pääkallokeli

Aamun -2C ja vesisateesta päivän 0C. On ollut aikamoinen harppaus pakkaskeleistä lämpimään.

Olen ollut parina päivänä sairaslomasijaisena päiväkodilla ja ulkoilut ovat tulleet työn puolesta. Ihan mukava niin ja parasta on se että ulkoilua ei tarvitse keskeyttää mennäkseen kokkaamaan ja kun tulee sisälle niin ruoka on valmiina ja se tarvitsee vain tarjoilla. Tänään oli hauskaa kun lasten kanssa pääsi tekemään lumipalloja. Taisi olla ensimmäiset oikein kunnolliset lumipallokelit tänä talvena. Vaikka olenkin pakkasen ystävä niin on näillekin päiville paikkansa.

Ajokeliin vesisateet ovat vaikuttaneet varsin negatiivisesti. On pirun liukasta ja kamalaa (juuri kun minulla on työpäiviä). Tarkoitan kamalaa noin yleisesti, en henkilökohtaisesti. Olen tänään useampaan otteeseen ja useammalle ihmiselle maininnut siitä miten onnellinen ja kiitollinen olen että tuossa minun pikku koppisessa on neliveto ja nastarenkaat. Ajelin tänään kotiin kitkarenkailla liikenteessä olevan Sprintterin perässä (takaveto). Vauhtia oli parhaimmillaan n. 45km/h 80 alueella ja silti vaikutti siltä että oli vaikeuksia pysyä tiellä. Siinä meni peräkanaa kaksi ääripäätä ja en voi kuin olla vilpittömän iloinen siitä että itse olin tällä kelillä oman autoni ratissa.
Minulla tulee varmaan jossain vaiheessa ongelmia autoni kanssa, kun en millään tahtoisi luopua hyvistä ominaisuuksista joita minulle tipahtelee aina auto autolta lisää. Minulla on tällä hetkellä Suzuki Ignis. Olen usein kuvannut sitä maasturin ja pienen henkilöauton rakkauslapseksi. Pieni ja näppärä peli jossa on korotettu maavara, neliveto ja minuun vetoava hiukan kulmikas muotoilu. Arvatkaa vaan haluaisinko enää tämän jälkeen hankkia autoa tavallisella maavaralla tai kaksivetoisena? No en haluaisi. Mutta sitähän ei tietysti tiedä mitä tulevaisuudessa oikeasti tapahtuu. NIin minä vannoin Golfini jälkeen että en halua manuaalivaihteista, mutta nyt olen sellaisella ajellut useampia vuosia. Raha ratkaisi.

Tämä oli nyt varsin autopainottainen postaus. Pohdin tässä olisinko osannut ympätä joukkoon sanasen muista kulkupeleistä tai jalankulkijoista, mutta ei minulla oikeasti juuri nyt ole muuta mainittavaa mielessä kuin se että lauantaina minut yllätti liikenteessä joukko moottoripyöräilijöitä! Siis keskellä talvea motoristeja pyörineen! Ja se että tänään meinasi maahanmuuttajalapsi hypätä autoni alle. Onneksi kaveri ehti tarttua lasta harteista. Ei olisi ollut kivaa kummallekaan. Vikaa oli kyllä minussakin. Olisi pitänyt ennakoida ja hidastaa ajoissa, mutta katsoin että lapset tulevat aika rauhallisesti ja ehdin autoni kanssa mennä ennen kuin ovat suojatiellä asti. Näin niitä onnettomuuksia sattuu, mutta onneksi nyt kävi hyvin ja minä sain opetuksen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti